e-mail:naxosaeroclub@gmail.com τηλέφωνα: 6974394593, 2285029269

Πέμπτη 19 Ιουλίου 2012

Οι πρώτες δοκιμές ηλεκτροκίνητου αεροσκάφους

Ολοκληρώνονται οι δοκιμές τροχοδρόμησης του Long-ESA του πρώτου καθαρά ηλεκτροκίνητου αεροσκάφους, σχεδιασμένο από το Burt Rutan.

Ο δημιουργός του μάλιστα φιλοδοξεί πολύ σύντομα να διασχίσει τον Ατλαντικό με αυτό, σε μια προσπάθεια να αναδείξει τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης ακόμα και στον αέρα.
Το project με τίτλο «η Πτήση του Αιώνα» έχει αναλάβει ο Chip Yates, ο οποίος συμπτωματικά κατέχει το ρεκόρ ταχύτητας για ηλεκτροκίνητη μηχανή, στα 305 χιλιόμετρα την ώρα!
Σκοπεύει να χρησιμοποιήσει έναν στόλο πέντε drones προκειμένου να μπορεί να αλλάξει μπαταρίες κατά τη διάρκεια της πτήσης, παρέχοντας στο αεροσκάφος την απαραίτητη ενέργεια για να διασχίσει τον ωκεανό.
Με την ολοκλήρωση των επίγειων δοκιμών, μέσα στο μήνα θα ξεκινήσουν και οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις. Η πρώτη υπερατλαντική πτήση έχει προγραμματιστεί για το 2014, ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν εναέριες δοκιμές προκειμένου να κριθεί η μέγιστη ταχύτητα και το μέγιστο ύψος που μπορεί να κινηθεί το αεροσκάφος.

Απώτερος σκοπός του Yates, είναι να ενσωματώσει την ηλεκτροκίνηση στην πολιτική αεροπορία, ένα εγχείρημα που αν κρίνουμε από το πρώτο βίντεο της δοκιμής, αναμένεται αρκετά ενδιαφέρον.
Δείτε το βίντεο:

Δευτέρα 9 Ιουλίου 2012

Ανεπιθύμητα τα ελικόπτερα στην Αντίπαρο.

Εδώ και λίγες μέρες το Δημοτικό Συμβούλιο της Αντιπάρου αποφάσισε να επιβάλει τέλη προσγείωσης στο ελικοδρόμιο του νησιού, 150€. Είναι πρωτοφανής και απίστευτη απόφαση, τόσο για την καθεαυτή ύπαρξη τέλους προσγείωσης αλλα πολύ περισσότερο για το ύψος του τέλους. Η Σίφνος πριν απο δυο χρόνια είχε μια ανάλογη σκέψη να επιβάλει τέλη προσγείωσης στο δικό της ελικοδρόμιο 50€, κάτι όμως που προς τιμήν της δεν πραγματοποίησε κατανοώντας το άτοπο της υπόθεσης.

Σε μια εξαιρετικά δύσκολη εποχή που η Αεροπορία προσπαθεί να κρατηθεί στον αέρα, με τις εταιρείες ελικοπτέρων, να προσπαθούν να επιβιώσουν με κάθε τροπο, και τα ιδιωτικά μικρά ελικόπτερα να μειώνονται χρόνο με το χρόνο, η Τοπική Αυτοδιοίκηση της Αντιπάρου πήρε μια απόφαση που τελικά θα πλήξει το ίδιο το νησί και τις τοπικές επιχειρήσεις περισσότερο απο τα ελικόπτερα.
Ίσως να μην έχουμε διαφωνία στο να υπάρχει ένα ενδεικτικό τέλος προσγείωσης. Στα αεροδρόμια τα τέλη προσγείωσης είναι απο 3€ μέχρι 5€, περιλαμβάνοντας δε, παροχές πύργου, πυροσβεστικής, φύλαξης του ελικοπτέρου κτλ. Ακόμα και το handling και η μεταφορά με λεωφορείο δεν ξεπερνάει για τα μέλη της AOPA τα 25€ Αλλά 150€!!! Ποιος ιθύνον νους σκέφτηκε αυτό το ποσό και με ποιά λογική. Ακόμα και η ΥΠΑ, που δεν έχει αρμοδιότητα, θεώρησε το αντίτιμο εξαιρετικά μεγάλο και απο πληροφορίες που έχουμε θα προτείνει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση μείωσή του. Έτσι για την ιστορία και αν κάνουμε λάθος και έχει αλλάξει κάτι τα τελευταία χρόνια, ας μας διορθώσει κάποιος, ότι τα ελικοδρομια έγιναν με κρατικές δαπάνες συνχρηματοδοτούμενες απο την Ευρωπαϊκή Ένωση και η εποπτία τους δόθηκε στους κατατόπους Δήμους και Κοινότητες. Επίσης επιδοτούμενο είναι και το ετήσιο κόστος συντήρησης.
Κάθε ελικόπτερο που προσγειώνεται στο κατά τ´ άλλα πανέμορφο νησί, αφήνει επιβάτες που μάλλον θα ξοδέψουν αρκετά χρήματα στο νησί. Η υποδοχή τους είναι ιδιαίτερα προκλητική με τον τροπο αυτο.
Ίσως όμως η Αντίπαρος δεν θέλει τέτοιους τουρίστες και προτιμάει αυτούς που έρχονται με σακίδιο. Μπορεί να ενοχλεί και ο θόρυβος και να μην θέλουν καθόλου ελικόπτερα. Ίσως να είναι ένας έμμεσος τρόπος να κρατήσουν τα ελικόπτερα μακριά.
Προτείνουμε να επισκεφθείτε ένα απο τα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου αλλα και του Ιονίου που η υποδοχή των ελικοπτέρων στους χώρους προσγείωσης που διαθέτουν είναι ιδιαίτερα θερμή και φιλόξενη. Θα αναφέρουμε ενδεικτικά τη Σκόπελο, την Αλοννησο, τα Κουφονήσια, την Αμοργό και τόσα άλλα.
Χαρακτηριστικά στην Σκόπελο, ο Κώστας, υπεύθυνος του ελικοδρομίου, είναι πάντα πρόθυμος να εξυπηρετήσει επιβάτες αλλα και πληρώματα με τον καλύτερο δυνατό τροπο και αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις φιλοξενίας αφου όπως λέει είναι χαρά των κατοίκων του νησιού να κατεβαίνουν ελικόπτερα και μεγαλύτερη δική του που δίνει το πρώτο καλωσόρισμα. Και αυτό με ένα μεγάλο χαμόγελο και όχι με ένα μπλοκ αποδείξεων (;;;) του Δήμου.

Αναδημοσίευση από το Greekhelicopters.gr